پیشینه

شرکت نُواتیس طب در سال 1392 با بهره‏ گیری از مهندسین مجرب و کارآزموده در زمینه‏‌های تجهیزات پزشکی، مهندسی مکانیک و هیدرولیک، مهندسی برق، الکترونیک و اتوماسیون فعالیت خود را آغاز کرد و توانست علاوه بر روزآمد ساختن دانش و فناوری کشور در حوزه دیالیز، به بومی‌‏سازی فناوری‏ تولید ماشین‏‌آلات و تجهیزات دیالیز بپردازد. این شرکت در سال 1394 موفق شد از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ایران گواهی «شرکت دانش‏‌بنیان» را دریافت کند. فعالیت های شرکت نواتیس طب منطبق با استانداردهای سیستم مدیریت کیفیت ISO13485 و ISO9001 است. شرکت نواتیس طب در دو زمینه تولید ماشین های مورد نیاز در درمان دیالیز و همچنین طراحی و ساخت خطوط تولید محصولات مصرفی دیالیز شامل فیلتر دیالیز و محفظه های پودر بی کربنات دیالیز به فعالیت پرداخته است.

1.ماشین های مورد نیاز درمان دیالیز

بیش از 10 سال نمایندگی انحصاری فروش و خدمات پس از فروش دستگاه تصفیه آب (RO) ساخت شرکت DWA آلمان به شرکت نواتیس طب کمک کرد تا نمونه ایرانی این دستگاه را بر اساس استانداردهاي بين‌المللي تولید کند. این دستگاه در سال 1398 گواهی انطباق با الزامات اتحادیه اروپا CE را کسب کرد و تعداد زیادی از این دستگاه در بخش های دیالیز کشور در حال کار می باشد. این دستگاه در دو مدل مرکزی و پرتابل تولید می شود تا نیاز مراکز دیالیز بزرگ، متوسط، کوچک و حتی دیالیز خانگی را تامین نماید. این محصول سوابق موفق صادراتی به کشورهای اروپایی را دارد.

به منظور تأمين ماشين دياليز، شرکت نواتيس طب نمايندگي رسمي شرکت بلکو (Bellco) ايتاليا را دريافت کرده است و از سال 1393 مسئوليت فروش و خدماتِ پس از فروشِ این ماشین‏ها را بر عهده دارد. با توجه به شرایط و نیاز رو به رشد در ایران و سایر نقاط جهان و جهت ایفای نقش کلیدی در مرز تکنولوژی دیالیز در سطح جهانی، شرکت نواتیس طب اقدام به طراحی و تولید ماشین دیالیز به شکل مستقل نمود که این محصول در سال 1399 مجور اداره کل تجهیزات پزشکی را اخذ نمود. این محصول مورد تایید معاونت فناوری ریاست جمهوری به عنوان محصول دانش بنیان سطح اول قرار گرفت. ماشین هودیالیز تولید شرکت نواتیس طب از نظر کارآیی و کاربری به جدیدترین تکنولوژی ها مجهز شده است و کاملا منطبق با الزامات اتحادیه اروپاست به طوری که در سال 1399 موفق به اخذ نشان CE شده است.

2. خطوط تولید محصولات مصرفی دیالیز

محصولات مصرفی مورد نیاز در دیالیز در هر جلسه درمان بصورت یکبار مصرف استفاده می شوند و با توجه به حساسیت های درمان دیالیز باید از کیفیت مناسبی برای ایفای نقش درمانی برخوردار باشند. شرکت نواتیس طب توانسته است خطوط تولید فیلتر دیالیز، کارتریج پودر بی کربنات دیالیز و کیسه پودر بی کربنات دیالیز را در مدل های نیمه اتواتیک و اتوماتیک طراحی و اجرا نماید. در این راستا ماشین الات و تکنولوژی توسعه یافته در شرکت نوانیس طب به کشورهای همسایه و اروپایی صادر شده است.

ماموریت و اهداف

شرکت نواتیس طب با بهره‌مندی از توان کارشناسان داخلی و انتقال دانش فنی از کشورهای پیشرفته، تأمین و تولید تجهیزات ثابت دیالیز را بر عهده دارد. ماشین دیالیز و دستگاه تصفیه آب دیالیز مهم‌ترین این تجهیزات هستند كه از ارکان اصلی بخش‌های دیالیز محسوب می‌شوند.

از مهم‌ترین اهداف شرکت نواتیس طب می‌توان به ساده‌سازی،ایمن سازی و بهبود درمان با کمک تکنولوژی اشاره کرد.

15

چشم انداز

حضور در بین 5 شرکت مبدع تکنولوژی در جهان

خط مشی و اهداف کیفی

شرکت نواتیس طب به عنوان یکی از  شرکت‌های معتبر  در زمینه‌ی  تولید ماشین آلات پزشکي و صنعتي  با ایجاد  تفکر فرآیند گرا در  کلیه‌ی سطوح سازمان در جهت  برآورده  ساختن الزامات  قانونی و رعایت اصول فنی  و کیفی  و همچنین سر لوحه قرار دادن  مشتری مداری از طریق  تامین  خواسته‌ها و رضایت  و اعتماد مشتریان، خود را متعهد به  اصول زیر می‌داند.

  1. رعایت استانداردهای ملی و بین‌المللی و تلاش  در جهت افزایش رضایتمندی  مشتریان، کاهش تعداد حوادث ناگوار به حداقل، گزارش دهی به موقع به نهاد قانون گذار و نیز  پاسخدهی به موقع به شکايات
  2. نگهداری سیستم مدیریت کیفیت با انجام ممیزی‌های  داخلی ،   برطرف نمودن عدم انطباق‌ها د رسازمان و  نیز انجام اقدامات اصلاحی و پیشگیرانه  اثربخش در  زمان مقرر
  3. تولید محصول با کیفیت با هدف کاهش دوباره کاری و ضایعات
  4. آموزش هدفمند و کاربردی کارکنان در جهت پیشبرد  تمامی فرآیندها و نیز ارتقا کار گروهی
  5. تاکید بر تحقیق و توسعه و به‌روز رسانی اطلاعات مطابق با آخرین دستاوردهای علمی و عملی دنیا
  6. حفظ و ارتقا کیفیت خدمات ارایه شده با توجه به نیازها و خواسته‌های مشتری
  7. فراهم نمودن محیط کار مناسب و صمیمی و ایجاد مشارکت بین همکاران در تصمیم گیری‌های سازمانی
  8. بهبود مداوم سطح کیفی انجام کار جهت دسترسی به بازارهای بزرگتر
  9. توسعه فرهنگ کیفیت و بسط ارزش‌های سازمانی
  10. ارتقا روحیه و انگیزه در کارکنان از طریق جلب مشارکت آنان و بهبود کیفیت کاری
  11. پیشگیری از حوادث، حفظ و ارتقا ایمنی و سلامت کارکنان
  12. تحقق اهداف کلان و تعهد به اجراي اقدامات مشخص شده 
  1. ارزيابي تامين كنندگان  به جهت افزایش رضایت مشتری
  2. ارزیابی  وتحلیل شاخص‌های کلیدی عملکرد فرآیندها ی جاری در سازمان د ردوره های زمانی تعیین شده

به منظور دستیابی به اصول بالا  این شرکت سیستم مدیریت کیفیت را منطبق با الگوی استاندارد های    ISO 13485-2016وISO 9001-2015   در کلیه سطوح به اجرا درآورده و به طور مداوم خود را نسبت به بهبود مستمر و اثر بخشی این سیستم متعهد می‌داند. هم‌چنین سازمان در ابتدای هر سال نسبت به تعیین اهداف کیفی در راستای این خط مشی اقدام نموده و با بازنگری از طریق پایش و اندازه‌گیری و تحلیل، میزان تحقق اهداف کیفی را بررسی می‌کند. اینجانب با اعتقاد کامل و عزمی راسخ از این سیستم پشتیبانی نموده و از همه همکاران انتظار دارم ضمن درک صحیح آن در جهت برآورده ساختن خواسته‌های استاندارد و شکل گیری سیستم مدیریت کیفیت تلاش نمایند. برای پیشبرد این سیستم و به منظور حصول اطمینان از کارایی و اثر بخشی آن به نماینده مدیریت در امور کیفیت اختیارات لازم تفویض شده است. جهت گیری شرکت نواتیس طب عبارت است از:

مطابقت با استاندرادها   و  الزامات و حرکت به سمت لبه تکنولوژی  در راستای ارتقای کیفیت، امینت   و سطح  زندگی همکاران، بیماران، مشتریان  و جامعه